Títol de la pàgina :   N) Acta d'assemblea del 2 i 5 de desembre de 2011

absents:

representant de 2n B

1. lectura d’acta anterior
  2. Hugo de 3r B diu que una companya de classe propossa que fiquen música en l’autobús per fer més entretés el trajecte. Recordem les normes de seguretat del transport escolar: ben asseguts, parlar sense cridar, fer cas de les indicacions dels monitors i conductor, Així evitarem problemes i accidents greus.
  3. Susi Barea recorda als alumnes què anem a fer per al dia de celebració de nadal: cantar nadales, rebre la visita dels reis mags, menjar especial… Susi propasa que cada representant pregunte en classe què menú els agradaria menjar en el menjador per al dia de nadal.
  4. Guillem de 4t B propasa que en l'hora del menjador hi haja un espai d’estudi i de fer deures. Altres alumnes d'assemblea estan d'acord en ell. També Guillem comunica que hi ha una aixeta espatllada en el servici dels xics en el primer pis.Joan ho comunicarà a Vicent.
  5. Decidim continuar l'assemblea el proper dilluns...

Dilluns 5 de desembre de 2011

1. Julia de 4t B pregunta si és obligat jugar a futbol sala i bàsquet els dimarts i els dijous a l'hora de menjador. Joan contesta que això és convenient parlar-ho amb el monitor/a corresponent, però que en la seua opinió tots/es haurien de col·laborar i participar, si no jugant, organitzant els tornejos (d'àrbitre, de jutge de taula, d'entrenadora... etc). En tot cas això és algo que han de sol·licitar als monitors. També opina que fer esport és una opció molt saludable i divertida d'ocupar el temps d'oci.
  2. Sergio de 4t C pregunta si es poden posar xarxes en les porteries de futbol sala. Joan li dona la paraula a l'alumna Ainhoa N. per a que conteste a Sergio, i esta li explica que les xarxes poden ser perilloses per als més menuts si s'enrotllen en elles, per això els mestres van decidir no posar-les.
  3. Sergio i altres representants comenten que de vegades hi ha alumnes que insulten sense més durant el joc. Joan els recomana dos maneres d'actuar per a solució de conflictes, primer dir-li a l'agressor que no els pareix just que els insulte o pegue i que demanen disculpes, i segon, si no fa cas, que comuniquen el fet al mestre/a o monitor/a, però mai han de consentir una agressió. Per una altra part Joan explica que ser xivato és quan un alumne li conta una mentida a un mestre per a que este castigue a l'altre, però que comunicar una agressió o acte injust no és mentir, si no solucionar problemes.
  4. Pablo comenta que la megafonia no es sent bé des de 5è C, sobretot quan sona la música d'eixida. Susi o Joan parlarà amb la seua mestra i ho comunicarà al director.
  5. Jairo de 6è A diu que els de la seua classe proposen un menú de nadal a base d'arròs a la cubana amb tomata de primer plat, i de segon pizzes. També es proposa un torneig de floorball en el temps de pati o menjador. Joan diu que ho parlarà amb Natàlia i els monitors per veure si es pot organitzar.
  6. Alicia de 6è B diu que enguany no tenen hora de tutoria i que de vegades el mestre no troba el moment de parlar de les assemblees. Susi comenta que sobre este tema parlaran els mestres per veure com solucionar-ho, doncs és cert que enguany no hi ha hora de tutoria. Joan recorda que les actes estan penjades en la web del centre. També comenta Alicia que en la seua classe no entenen que les olimpiades siguen tema obligat enguany. Joan comenta que de segur que quan sàpiguen algo més sobre el que es va a fer o quan s’informen millor de què són les olimpiades, voldran participar, per què és un event mundial que només es repetix cada 4 anys.
  7. Ainhoa de 6è C vol parlar sobre el racó d'estudi en l'hora de menjador: contem 37 alumnes entre 4t i 6è que sí volen utilitzar l’aula d’estudi i deures. Susi estudiarà el millor dia o dies per obrir l’aula. Ainhoa proposa que el dia 22, quan es celebre el Nadal en escola, es pose música de nadal (nadales) i que els alumnes del taller de teatre, representen una obra de teatre. Susi veu molt difícil que puguen assajar bé algo per a Nadal; pensa que és millor preparar una obra de teatre per a fi de curs.
  8. Susi vol que se canvie la manera de tatxar noms del llistat de la paraeta literària, perquè no es pot saber quin alumne ni què llibre s'agarra. També comunica als alumnes representants que els premis que s’han atorgat als alumnes amb millors notes de la comunitat valenciana s’han atorgat a 3 ex-alumnes del Sant Miquel, i els dona públicament l’enhorabona (consultar la web).